Szerénytelenség nélkül állíthatjuk, hogy szenior kollégáink átlagosan több mint 15 évnyi szakmai tapasztalatuk során szinte valamennyi kutatási módszertannal, elemzési technikával dolgoztak már, és sok-sok területen valódi specialistának számítanak. Gyakran mondják, hogy a piackutatók „szerelmesek” a számokba. Ez talán igaz, de mi az Inspirában úgy gondoljuk, hogy a „beszédes számok” azok, amelyek valódi tartalmat hordoznak. Álljon itt néhány „beszédes szám” az INSPIRA munkatársainak szakmai, módszertani tapasztalatáról.

Az INSPIRA munkatársai eddigi pályafutásuk során összesen több mint 5000 fókuszcsoportot és közel ugyanennyi mélyinterjút moderáltak. Ezek között voltak hagyományos interjúk, de egyéb kvalitatív módszerek is, úgymint konfliktus csoportok, triád interjúk, recycling csoporok, üzleti interjúk, online kvalitatív kutatások, szemkamerás interjúk, peer party csoportok, és évről évre növekvő számban etnográfiai interjúk.

A több mint ötezer csoport és ugyanennyi mélyinterjú közel 2000 egyedi projektet jelentett, több mint 200 ügyfélnek, szinte valamennyi üzleti területen és termék kategóriában, 5 kontinensen.

Voltak kvalitatív kutatások, amelyeket kollégáink 10-nél több országban menedzseltek párhuzamosan. Készítettünk részletes kvalitatív kutatási riportot 2 nap és éjszaka alatt, míg a leghoszszabb kutatás elemzési ideje közel 3 hónap volt. Van olyan munkatársunk, aki angol nyelven moderált fókusz csoportokat a Közel-Keleten, és üzleti mélyinterjúkat az Egyesült Államokban.

Megpróbáltuk kiszámolni, hogy az INSPIRA csapatának tagjai eddigi pályafutásuk során hány egyéni megkérdezés adatait dolgozták fel kvantitatív módszerekkel. Ez lehetetlen vállalkozásnak bizonyult…, hiszen többmilliós számról beszélünk. Azt biztosan tudjuk, hogy a legnagyobb projekt éves interjúszáma közel volt a 40.000-hez. Van olyan munkatársunk, aki egyetlen, szindikált projekt keretében több, mint 100 különböző ügyféllel tartott rendszeres kapcsolatot. Értékben mérve a legnagyobb összegű egyedi megrendelés, amely valamely munkatársunk nevéhez fűződik, meghaladta a 2 millió Eurót.

S mit kutattunk kvantitatívan? A teljes igénye nélkül sokszáz márka imázsát, kommunikációját, pozícióját, erős és gyenge pontjait. Még nem létező szolgáltatások és termékek koncepcióját, jövőbeni piaci potenciálját és lehetőségeit. Az emberek médiahasználatát, média preferenciáit 6-tól 100 éves korig. Segítettünk új termékek bevezetésében, árazásában, már piacon lévő márkák újrapozícionálásában és újraárazásában. Kollégáink vezettek próbavásárlási projekteket, a benzinkutaktól a patikákig, szinte valamennyi üzleti szektorban, ahol ennek jelentősége volt. Kollektíve több mint ezer reklámkoncepcióról vagy végleges reklámról mondtunk véleményt, valamilyen kvantitatív elő- vagy utóteszt módszer segítségével. Készítettünk interjúkat emblematikus üzletemberekkel, de óvodásokkal is, vagy éppen az adott terület legkiválóbb szakorvosaival Európa számos országában.

Valaha ehhez soktonnányi papírt használtunk, amikor a kérdőíveket nyomtattuk, az utóbbi években azonban egyre többet használtuk a digitális adatfelvételi csatornákat.

S hogy elemeztük azt a hatalmas adattömeget? A kor legkorszerűbb mintavételi, adatmenedzsment, matematikai-statisztikai, esetenként modellezési módszereivel, kiváló szakemberekkel, hiszen van közöttünk közgazdász, mérnök, pszichológus, szociológus és survey statisztikus is.

Ezekkel a tapasztalatokkal érkeztünk az Inspirába, és ez elmúlt években módszertani ismereteink tovább gyarapodtak, hiszen minden új projekt egyben egy új lehetőség is, amely gyakran, a korábbiaktól eltérő szakmai megközelítést kíván.

Szóval, szerintünk a módszertanban (is) otthon vagyunk!

Bízza a betegre! (?)

Bízza a betegre! (?)

Avagy mi befolyásolja egy OTC gyógyszer választását?

A vény nélkül kapható tabletták választása során egy folyamatosan aktuális kérdést jelent, vajon a fogyasztót mi befolyásolja döntésében, milyen tényezők játszanak jelentős és kevésbé fontos szerepet ebben a folyamatban. Cikkünkben ezt a kérdést igyekszünk körbejárni néhány aktuális piackutatás eredményeinek tükrében.

20191211_Gyógyszerészet_OTC választás

„Tavaly ősszel a mentes termékekről készítettünk kutatást a Store Insider magazin elődjének, az Élelmiszer szaklapnak. Akkor és ezúttal is érdekes, tanulságos adatokat kaptunk” – szögezte le Dörnyei Otília Inspira Group Consumer & Retail directora. Az idén tavasszal végzett kutatásban, arra voltunk kíváncsiak, hogy mit jelent a magyaroknak az egészségtudatosság és az egészséges életvitel. Tényleg létezik-e a magyarok körében az egészségtudatosságra törekvés jelensége, vagy csupán egy médiahype részesei vagyunk mindannyian? – ennek felderítésére készült ez a friss, megbízható, reprezentatív piackutatás.
A teljes cikk a ide kattintva érhető el.

Inspira Group bejelentette piackutatással kapcsolatos innovációit

Inspira Group bejelentette piackutatással kapcsolatos innovációit

Inspira Research Group ügyfélreggeli – 2019. június 11.

Három innovatív fejlesztésünket mutattuk be ügyfeleinknek a múlt heti, telt házas rendezvényünkön:

– egy, a kutatási piacon egyedülálló, videó alapú adatfelvételi megoldás fejlesztését

– egy, az Inspira – Synetiq közös együttműködésén alapuló reklámdiagnosztikai módszertant

– egy innovatív, automatizáláson alapuló kutatási rendszer (VOKS) első elemeként a mobiltelefonra optimalizált webapp segítségével történő vevőelégedettség-mérési kutatási rendszert.

A következő hetekben ezekről a fejlesztéseinkről részletes bemutatóanyagot teszünk közzé.
Addig is a Kreatív Online oldalán megjelent sajtócikkben olvashatnak bővebben az eseményről és az eseményen bemutatott fejlesztésekről.

Márkamonitor konferencia

Márkamonitor konferencia

Felelős márkaépítés az egészség/gyógyszeriparban
2019. május 29-én került megrendezésre a Márkaépítés konferencia, amelynek vezérfonala a fenntarthatóság, magában foglalva a „sustainability” klasszikus fogalmán túl a stratégiai gondolkodást, az innovációt, a márkák fenntartható fejlődését meghatározó tényezőket. Az Inspira Healthcare piackutató ügynökség segítségével az FMCG szektor mellett idén az egészség/gyógyszer iparág is külön termet kapott.

A teljes cikk ide kattintva érhető el:  20190903_Inspira_Márkamonitor konferencia

Lehetőségek és veszélyek az online egészségügyi tájékozódásban

Lehetőségek és veszélyek az online egészségügyi tájékozódásban

Az Inspira Research szeptemberben végzett kutatása szerint komoly bizalmi válság érzékelhető az egészségügyi információszerzés tekintetében, legyen szó online vagy egyéb csatornákról. Sajnos ebben a képben a szakma sem áll túl jó helyen, de talán „öröm az ürömben”, hogy a patika iránti bizalom relatíve

Inspira_Lehetőségek és veszélyek az online egészségügyi tájékozódásban