Tapasztalat

A napi fogyasztási termékek vizsgálatánál elsődlegesen azt kell tisztáznunk, hogy a termék vásárlójáról vagy fogyasztójáról szeretnénk többet megtudni. A kereskedelem számára ez valamivel egyszerűbb döntési pont, hiszen a vásárló az, aki a végső döntést meghozza és a pénzét otthagyja a kasszánál.

Az internet elterjedése az eddiginél sokkal több opciót és információt biztosít a fogyasztók számára, ezzel együtt a fogyasztók egyre inkább képesek önállóan lépni egyik döntési pontból a másikba. Másodsorban a találkozási pontok (Experience points, XP) száma is jelentősen megnövekedett, ahol a fogyasztó egy adott márkával kapcsolatba kerülhet. A korábban lineáris döntési folyamat eltérő erősségű interakciók hálózatává vált, amely így összetett és nem lineáris döntési folyamatokat eredményez.

Üzleti kérdések és kutatói válaszok



Tapasztalataink alapján a kutatást megelőzően fontos tisztáznunk, hogy az adott üzleti kérdés stratégiai vagy taktikai szintű, mert aztán ennek megfelelően alakíthatjuk ki az ajánlott kutatási megközelítést.

Vásárlói döntéshozatal

Közel egy évszázadig a marketing egyik alaptézise volt, hogy a fogyasztók a lineáris döntési folyamaton, mint egy tölcséren mennek végig (ún. Purchase funnel), amely során egymás után különböző szempontokat értékelnek, míg eljutnak a végső döntésig. Kutatásaink eredményeként tipikus döntési útvonalakat rajzolunk meg, hiszen manapság nagyon ritka, hogy egyetlen döntési fával tudjuk ábrázolni a valóságot.

Shopper

A bolti környezetben a vásárlói viselkedésnek vannak olyan jellemzői, amelyek jelentősen eltérnek a korábban megszokottól. A mindenki számára hasznosítható tanulságok közül az egyik, hogy a legtöbb napi fogyasztási cikk vásárlása ma már inkább kötelesség, sem, mint öröm. A vásárlók minél gyorsabban szeretnének „túlesni” a folyamaton, különösen igaz ez a vásárlási kezdeti és végső szakaszára. A shopper kutatások precíz előkészítése és kivitelezése szempontjából különösen fontos a fent példakánt említett, és az ahhoz hasonló, alapvető viselkedésminták ismerete.

A shopper kutatások során a klasszikus kutatási módszertanok és platformok mellett egyre nagyobb mértékben támaszkodunk az internetes világ és az okos eszközök által kínált lehetőségekre. Módszereink között a kvalitatív és kvantitatív megfigyelési módszerek és bolti felmémérések is elérhetőek.

Márkaaudit (Brand review)

Hol áll a márkám az érettségi görbén? Azt gondolják róla a fogyasztók, amit mi? Pár évente érdemes ránézni a márkára egyfajta helikopter perspektívából, ebben segít egy márkaaudit. A felmérés tárgya a teljes kategória, valamennyi szorosan és tágan vett versenytársat is vizsgálva. A kommunikációs célcsoportok és az üzenetek felülvizsgálatára is sor kerül, ha szükséges. Az eredmények néha visszaigazolják, amit a márkatulajdonos gondolt a helyzetéről, de láttunk már nagy meglepetéseket is, amelyek után igazi „újratervezés” vált szükségessé.

Megvásárolható tanulmányok


A fogyasztási cikk és kereskedelem üzletág, hasonlóan az Inspira Group más divíziójaihoz, évente számos alkalommal készít saját finanszírozású kutatásokat, amelyek egy-egy, a szakmai közvélemény számára értékes témában kínálnak orientációs lehetőséget az érdeklődő ügyfelek számára.

Az eddig elkészült saját finanszírozású kutatásaink összefoglalóit a linkre kattintva érheti el.

Inspira Mentes magyar fogyasztó (2018)

Inspira Mentes kozmetikumok és háztartási tisztítószerek (2019)

Inspira Group bejelentette piackutatással kapcsolatos innovációit

Inspira Group bejelentette piackutatással kapcsolatos innovációit

Inspira Research Group ügyfélreggeli – 2019. június 11.

Három innovatív fejlesztésünket mutattuk be ügyfeleinknek a múlt heti, telt házas rendezvényünkön:

– egy, a kutatási piacon egyedülálló, videó alapú adatfelvételi megoldás fejlesztését

– egy, az Inspira – Synetiq közös együttműködésén alapuló reklámdiagnosztikai módszertant

– egy innovatív, automatizáláson alapuló kutatási rendszer (VOKS) első elemeként a mobiltelefonra optimalizált webapp segítségével történő vevőelégedettség-mérési kutatási rendszert.

A következő hetekben ezekről a fejlesztéseinkről részletes bemutatóanyagot teszünk közzé.
Addig is a Kreatív Online oldalán megjelent sajtócikkben olvashatnak bővebben az eseményről és az eseményen bemutatott fejlesztésekről.