Az Inspira Research Healthcare üzletága legfrissebb kutatásában azt járta körül, hogyan alakul az egészségügyi termékek online vásárlás a COVID járvány hatására!

Klikkeljen tovább az infografikához

SZAKMAI HELYREIGAZÍTÁS!

Egy, a Népszava online felületén 2021.10.15-én megjelent cikk félreértelmezhetően interpretálta az Inspira Research kutatási eredményeit.

A kutatási eredményeinek pontos értelmezése az alábbiakban összegezhető:

Az Inspira Visionary Research gyógyszerpiaci elemző cég legutóbbi, az internetező lakosságra reprezentatív kutatása szerint a patikai vásárlók közel harmada (29%-a) vásárolt az elmúlt egy évben gyógyszertárban is kapható terméket (nemcsak OTC gyógyszert, hanem egyéb, egészségügyi termékkategóriákat is) az interneten. A webes beszerzések aránya kifejezetten magasnak volt mondható esetükben, hiszen 10 patikai vásárlásból átlagosan 6 történt személyesen a gyógyszertárban és 4 online. A leggyakrabban vitaminokat, nyomelemeket, immunerősítőket, étrendkiegészítőket és vény nélkül kapható gyógyszereket rendeltek házhoz.

A webes és patikai vásárlások átlagos esetszáma tehát nem a teljes lakosságra, hanem az egészségügyi terméket online vásárlók bázisára értelmezendő!